کد خبر: 1219776
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
شیوا نوروزی
شیوا نوروزی

حواشی بی‌پایان فوتبال ما تنوع زیادی دارد و هنوز یکی را هضم نکرده یک مورد جدید پیش می‌آید و مورد قبلی را فراموش می‌کنیم. در خصوص اتفاقات عجیب رختکن پرسپولیس پیش از رویارویی با ذوب‌آهن نه تنها شفا‌ف‌سازی نشد بلکه صحبت‌های مدیرعامل باشگاه میزبان ابهامات را بیشتر هم کرد. 
این اولین‌باری نبود که بحث جادوگری در مستطیل‌سبز ایران مطرح می‌شد و قاعدتاً هیچ‌کس از اهالی این رشته با این مسئله بیگانه نیست. نکته عجیب این است که این دفعه نیز همانند موارد قبلی راست و دروغ ادعا‌های مطرح‌شده مشخص نشد و هیچ‌کس آن را گردن نگرفت. قبل از شروع دیدار ذوب‌آهن- پرسپولیس، قرمز‌ها مدعی شدند برگه‌های عجیبی را در رختکن پیدا کرده‌اند. عکس‌های منتشرشده به قدر کافی واضح بودند و همه فهمیدند این برگه‌ها مربوط به جادو و جمبل است. مسئولان پرسپولیس گفتند همه این برگه‌ها را به ناظر بازی داده و به نوعی تیم میزبان را مقصر این موضوع می‌دانستند. در طرف مقابل ذوبی‌ها سریع واکنش نشان دادند و ضمن تکذیب موضوع خواستار برخورد جدی مسئولان شدند. بیش از ۱۰ روز از این حاشیه می‌گذرد و هیچ مقام مسئولی نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده است. 
مدیرعامل باشگاه ذوب در گفت‌وگویی تلویزیونی ضمن تأکید بر قدمت این باشگاه و تکذیب هرگونه رفتارغیرحرفه‌ای از سوی مجموعه خود، خبر از بررسی برگه‌های موجود در رختکن پرسپولیس داد: «قاعدتاً کاغذ‌ها را برای راستی‌آزمایی می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تحقیق کنیم از کجا آمده و فحوای کلام چه چیزی است. شما همین الان در اینترنت بزنید، همین کاغذ‌ها را می‌دهد. یکی از آن‌ها برای جلب محبت بوده است! ما این را به چند نفر دادیم و گفتند اصلاً خنده‌دار است. ما که از این برگه‌ها و خطوط مندرج در آن‌ها سردرنمی‌آوریم، ولی گویا نیما نکیسا و همکارانش آن‌ها را به اهل فن نشان داده‌اند و تحلیل متخصصان این بوده که این برگه‌ها برای جلب محبت بوده است! هر چه بیشتر در مورد این مسئله صحبت می‌شود، ابهامات نیز افزایش پیدا می‌کند.»
اصل ماجرا این است که هر دو باشگاه یکدیگر را متهم می‌کنند و هیچ‌کس مسئولیت برگه‌های جادوگری را گردن نمی‌گیرد. از آن مهم‌تر اینکه سازمان لیگ، کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و فدراسیون هم در قبال این اتفاق در سکوت فرورفته‌اند و اصلاً انگارنه‌انگار، شاید برای‌شان این موضوع تکراری باشد. به هر حال طی سال‌های اخیر بار‌ها اخباری در خصوص حضور جادوگر‌ها اطراف تیم‌ها شنیده شده و حتی فیلم رفتار‌های عجیب برخی افراد کنار زمین و دروازه تیم‌ها انتشار یافته است، ضمن اینکه بار‌ها شنیده‌ایم جادوگران و افراد معلوم‌الحال پیرامون فوتبالی‌ها حضور دارند و به شیوه‌های مختلف تفکرات‌شان را به آن‌ها تلقین می‌کنند. متأسفانه بسیاری از فعالان این رشته طی این سال‌ها به ساز این افراد رقصیده و خود را اسیر دست جادوگران کرده‌اند. مسئولان فوتبال نیز در این مدت به جای پذیرش واقعیت و خشک‌کردن ریشه جادوگری در این رشته، فاز تکذیب برداشته و این موضوعات را به فضای مجازی و شایعات ربط داده‌اند. واقعیت این است که افراد پرحاشیه و معلوم‌الحال به هر شکل و شمایلی در فوتبال رخنه کرده‌اند و هر طور که می‌خواهند جولان می‌دهند. باید مشخص شود ادعای پرسپولیس در خصوص برگه‌های جنجالی درست بوده یا نه. اگر صحت داشته است، باشگاه میزبان باید پاسخگو باشد و اگر صحت نداشته باید برخورد جدی با مدعیان شود. گویا آقایان آنقدر سرشان شلوغ است که اصلاً اهمیتی به مطرح‌شدن شایعه جادوگری در لیگ‌برتر نمی‌دهند و به جای آنکه چاره‌ای بیندیشند، ترجیح می‌دهند این مورد هم مشمول گذر زمان شود و همه آن را فراموش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار